Aż piętnaście firm zgłosiło chęć przygotowania placu pod rewitalizację linii kolejowych Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów- Zdrój. DSDiK  na inwestycję chce przeznaczyć 2 miliony złotych.
Za nami kolejny etap na drodze do uruchomienia połączenia kolejowego pomiędzy Gryfowem Śląskim a Świeradowem- Zdrój. Poznaliśmy oferentów, którzy zgłosili swój akces w pierwszym etapie przetargu na rewitalizację „Kolei Izerskiej”.

Przetarg na rewitalizacje linii kolejowych nr 317 i 336 na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła 31 grudnia 2020 roku. Postępowanie dotyczyło pierwszego etapu, który obejmuje przygotowanie placu pod rewitalizację. W ramach zadania wykonawca będzie musiał dokonać demontażu pozostałych jeszcze szyn i akcesoriów kolejowych. Jego zadaniem będzie także ścięcie górnej warstwy podsypki na całej długości szlaku. Plac powinien zostać przygotowany pod rewitalizację. W tym celu wykonawca będzie musiał dołożyć wszelkich starań aby przygotować teren budowy w jak najlepszy sposób pod roboty budowlane przewidziane do wykonania w II etapie rewitalizacji.

DSDiK na tę inwestycję zamierza przeznaczyć dwa miliony złotych. Z wyłonieniem wykonawcy nie powinno być w tym przypadku problemu, bo do przetargu przystąpiło aż piętnaście firm, które wykonanie prac wyceniły od niespełna 1,3 miliona złotych do ponad 12 milionów złotych brutto. Przy czym każdy z oferentów zapewnił, iż prace wykona w zaledwie trzy miesiące. Co ciekawe, wśród oferentów znalazły się dwie firmy z Lwówka Śląskiego oraz potencjalny wykonawca z Gryfowa Śląskiego.

Koszty rewitalizacji tej trasy zostały oszacowano na poziomie ok. 50 mln złotych. Według zapewnień samorządowców pierwszy pociąg powinien nią pojechać w 2023 roku.

 

źródło: lwówecki.info