Spółka Media Markt Saturn Polska planuje połączenie swoich dwóch sieci sklepów ze sprzętem RTV i AGD. Wszystkie placówki pod marką Saturn zmienią nazwę na MediaMarkt. Proces zmian zakończyć się ma we wrześniu tego roku.

O połączeniu obu sieci zdecydowano na podstawie wnikliwej analizy sytuacji na polskim rynku.

– Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku, uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków – tłumaczy Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Połączona sieć liczyć będzie 85 sklepów

Obecnie w Polsce funkcjonują 22 sklepy Saturn oraz sklep internetowy saturn.pl. Sieć MediaMarkt obejmuje z kolei 63 placówki handlowe i sklep internetowy mediamarkt.pl.

Proces rebranidngu rozpocznie się w maju i potrwa do końca września br. Wszystkie sklepy Saturn stopniowo zmienią barwy na MediaMarkt. Dla pracowników zmieni się tylko nazwa firmy, a MediaMarkt przejmie wszelkie zobowiązania wobec klientów sieci Saturn.

Równolegle z procesem integracji sieć MediaMarkt będzie kontynuowała ekspansję w Polsce i rozwijała strategię sprzedaży wielokanałowej.

Właścicielem sieci MediaMarkt i Saturn jest niemiecka spółka Ceconomy, która wydzieliła się z koncernu Metro AG.

 

źródło: business insider